Polityka jakości kształcenia

Polityka jakości kształcenia wynika ze strategii rozwoju Uniwersytetu Opolskiego. Celem strategicznym polityki jakości kształcenia jest zapewnienie edukacji na najwyższym poziomie, tak aby absolwenci Uniwersytetu Opolskiego:

  • posiadali wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne rozwinięte na najwyższym poziomie;
  • byli przygotowani do wyzwań współczesnego świata oraz potrzeb i oczekiwań rynku pracy;
  • prezentowali wysokie standardy etyczne oraz silne poczucie zaangażowania społecznego w działalności zawodowej.

Realizacja kierunków polityki jakości kształcenia prowadzić powinna do rozwoju intelektualnego, naukowego i osobowego studentów, doktorantów oraz kadry akademickiej. Istotnym jej aspektem jest także wzmocnienia potencjału naukowego oraz pozycji konkurencyjnej Uniwersytetu Opolskiego. Wyznaczone kierunki i cele polityki jakości kształcenia są realizowane przez wszystkie jednostki dydaktyczne i organizacyjne Uniwersytetu Opolskiego. Na poziomie Wydziału politykę jakości kształcenia nadzoruje Dziekan.

Zadania Wydziałowej Komisji ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia oraz Wydziałowej Komisji ds.  Oceny Jakości Kształcenia określa odpowiednio § 11 ust. 2 pkt 1-9 oraz § 12 ust. 2 pkt 1-6 Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia w Uniwersytecie Opolskim (t.j.: uchwała nr 25/2020-2024 Senatu Uniwersytetu Opolskiego z dnia 28 stycznia 2021 r.).

 

Doskonalenie jakości kształcenia oparte jest na następujących procedurach:

 Procedura tworzenia, modyfikowania kierunków studiów i specjalności, studiów podyplomowych oraz kursów;

  • Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów uczenia się oraz oceniania studentów i słuchaczy studiów podyplomowych;
  • Procedura oceny wewnętrznego systemu doskonalenia jakości kształcenia;
  • Procedura monitorowania karier zawodowych absolwentów;
  • Procedura oceny nauczycieli akademickich dokonywanej przez studentów;
  • Procedura oceny jakości kształcenia dokonywanej przez nauczycieli akademickich;
  • Procedura procesu dyplomowania;
  • Procedura odbywania i dokumentowania praktyk studenckich;
  • Procedura hospitacji zajęć dydaktycznych.

Realizację procedur doskonalenia jakości kształcenia nadzorują:

  • Wydziałowa Komisja ds. doskonalenia jakości kształcenia.
  • Wydziałowa Komisja ds. oceny jakości kształcenia.
Skip to content